تصاویر
  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • 416 نمایش

معرفی کشنده پیلسان 540

مجتمع صنعتی پیلسان در سال های گذشته با ارائه محصولات پر قدرت وخوش نام خود سهم بازار زیادی را از آن خود کرده است. پیلسان قصد دارد تا در ماه های آینده، محصول جدیدی را روانه ی بازار کند. این محصول جدید، کشنده پیلسان نیوفیس C9H 540 نام دارد که نسخه ی فیس لیفت شده‌ی کشنده سریC7H است که با تغییرات فراوانی در قدرت موتور و طراحی کابین همراه است. 

                                                                                                                                      

این کشنده برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو شهر آفتاب معرفی شد و با دارا بودن موتور قدرتمند 6 سیلندر 13 لیتری خود که تحت لیسانس شرکت ما آلمان (MAN) است می‌تواند 540 اسب بخار قدرت و تا حداکثر 2500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور 13 لیتری آن مجهز به توربو شارژ و اینترکولر نیز هست که با دارا بودن پیش فیلتر سوخت ( Fuel pre-filter) ناخالصی های موجود در سوخت داخل مخزن را فیلتر کرده و از فرسودگی و خرابی پمپ سوخت و انژکتورها جلوگیری می‌کند. این موتور با داشتن گرمکن الکتریکی هوای ورودی به موتور علاوه بر جلوگیری از اصطکاک موتور و افزایش طول عمر دیزل ژنراتور، باعث کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری می‌شود که با این عملکرد استارت نرم و راحتی را برای راننده در زمان سرد بودن هوا ایجاد می‌کند. جلوگیری از ریپ زدن موتور در این هوا و کاهش مصرف سوخت نیز از دیگر مزایای این گرمکن است.

کشنده C9H 540 دارای گیربکس ZF آلمان اتوماتیک (AMT) و ریتاردر پنج حالته با قابلیت تعویض دنده بصورت دستی است که باعث کاهش استهلاک موتور و دمای روغن می‌شود. مجهز بودن اکسل عقب به قفل دیفرانسیل باعث می‌شود که در جاده های ناهموار و شرایط دشوار، محور عقب را قفل کندتا دو چرخ بصورت یکسان بچرخند و کمترین مقاومت را ایجاد کنند.

این کشنده با داشتن دو مخزن سوخت آلومینیومی به ظرفیت های 400 و 860 لیتر (مجموع 1260 لیتر) فرایند سوخت گیری را برای راننده راحت تر خواهد کرد و با دارا بودن گرمکن مخزن سوخت روند سوخت رسانی به موتور با بازدهی بیشتری همراه خواهد بود. 
سیستم ترمز کشنده C9H 540 با داشتن ساختار دو مدار مستقل پنوماتیکی از برند WABCO و همچنین متعلقاتی مانند ترمز هوشمند (ABS & ASR)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBL)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز( EBL)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (EBS & ESC)، تکمیل ترین مجموعه برای ارائه بهترین عملکرد را دارد.

طراحی کابین کشنده نیوفیس پیلسان C9H 540 با تغییراتی همراه بوده که احساس راحتی و رضایت بیشتری را برای راننده و شاگرد ایجاد کنند. این طراحی (luxury edition) که تحت لیسانس MAN  آلمان سری C9H-E می باشد، با اتاقی سقف بلند دارای دو تخت خواب عریض و با داشتن فضای مناسب در داخل آن، صندلی تماما بادی با قابلیت تنظیم در حالت های مختلف مجهز به گرمکن با روکشی از چرم و همچنین قابلیت چرخش 90 درجه برای صندلی شاگرد، موقعیت رضایت بخشی را بوجود می‌آورد. این اتاق مجهز به جک بالابر هیدرولیکی و الکتریکی و تعلیق بادی اتاق مجهز به 4 بالن، بادگیر سقف و جانبی اتاق و دارای تاییدیه استاندارد استحکام کابین از اتحادیه اروپا (ECE R29) نیز است.

رانندها زمان نسبتا طولانی را در جاده ها سپری می‌کنند به همین دلیل توقف در میانه‌‌ی راه و استراحت، رفع خستگی و آسایش را برای آنها به دنبال خواهد داشت. کابین کشنده پیلسان 540 با امکانات و تجهیزات رفاهی استاندارد سفری راحت می تواند این موضوع را تضمین کند و با مجهز به بودن به سنسور هایی مانند مجوز حمل کالای خطرناک (ADR)، حرکت د رسربالایی (HSA)، هشدار خروج از خط (LDW) و همچنین دارا بودن مجموعه ای از تجهیزات و امکانات داخل کابین باعث شده است تا این کشنده گزینه بسیار مناسبی برای پیمون مسیرهای دشوار و تجربه ی رانندگی لذت بخش باشد. بخشی از این امکانات عبارتند از؛


•    سیستم صوتی و تصویری پیشرفته به همراه مانیتور لمسی 3/12 اینچی و بلوتوث
•    امکان باز و بسته کردن پنجره ها و سقف با استفاده از کلید برقی کنار تخت
•    سیستم تعلیق بادی صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم به همراه گرمکن
•    غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه های کنترلی
•    شیشه بالابرهای برقی مجهز به گرمکن
•    سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
•    کولر درجا و بخاری درجا
•    یخچال داخل کابین

captcha